joi, 1 noiembrie 2012

Cele mai mari greseli intr-o cura de slabire!

Dupa perioada Sarbatorilor, in care ai facut multe excese alimentare, este bine sa tii o cura de slabire care, nu numai ca te va ajuta sa dai jos kilogramele in plus, dar iti va detoxifia organismul. Atentie, insa, sa nu transformi dieta in cea mai mare arma impotriva corpului tau! Iata cele mai mari greseli pe care trebuie sa le eviti! diete-de-frumusete.eu
1. Lipsa unui plan
Dieta nu se poate tine dupa ureche". Este foarte important ca, inainte de a incepe cura, sa pui la cale un plan riguros pe care sa il respecti. Fixeaza-ti ore fixe de masa, gustarile pe care ai voie sa le iei, si un orar al exercitiilor fizice. De asemenea, este esential sa ai si o lista a alimentelor permise si nepermise. Cu un astfel de plan, te asiguri ca nu vei devia de la regim.
2. Lipsa varietatii
Intr-o dieta sanatoasa, alimentele trebuie sa varieze. La fiecare masa trebuie sa combini legumele cu carnea, lactatele cu cerealele integrale si, bineinteles, sa nu iti lipseasca fructele. Tine cont ca intr-o dieta nu conteaza neaparat ceea ce mananci, ci cat mananci. Evita dietele care se bazeaza pe consumarea unui singur produs, cum ar fi cele cu supa de varza sau suc de rosii. In cateva zile vei ajunge sa detesti produsul respectiv si, astfel, vei fi tentata sa apelezi la alte mancaruri nesanatoase.
3. Te infometezi!
Infometarea este cea mai mare greseala intr-o cura de slabire. Aceasta iti va slabi organismul si poate avea efecte grave asupra organismului precum aparitia bolilor de stomac, slabirea sistemului imunitar, incetinirea metabolismul si lipsa somnului. Este esential sa respecti cele 3 mese principale ale zilei! Daca iei ultima masa inainte de ora 6 seara, sigur nu vei pune niciun gram in plus pe tine.
4. Iei gustari nesanatoase!
Uneori mai obisnuiesti sa gusti dintr-o prajitura, un hamburger sau o bautura carbogazoasa. Gustare cu gustare, vei fi tentata sa mananci si mai mult, intr-un mod necontrolat. Daca vrei ca dieta ta sa aiba rezultate, evita sa gusti din alimentele interzise.
5. Renunti repede!
Specialistii spun ca greutatea pe care trebuie sa o pierzi in mod normal, pentru a nu-ti afecta organismul, este intre 500 de grame si 1 kilogram pe saptamana. Nu te astepta sa ajungi la greutatea ideala in doar 5 zile! Slabitul sanatos este un proces indelungat, dar care va avea rezultate uimitoare!

miercuri, 31 octombrie 2012

Exista diete sanatoase! Afla de ce trebuie sa tii cont atunci cand vrei sa slabesti!

Riscurile la care ne suspun dietele drastice nu sunt deloc de neglijat. Avand in vedere presiunile la care suntem supusi din partea societatii, multe persoane sunt in stare sa faca sacrificii imense pentru a slabi.
"O dieta nu inseamna ceva rau, atata timp cat vorbim despre una echilibrata sau care este recomandata in cazul unei anumite afectiuni", avertizeaza Claudia Mahu, medic primar boli interne.
Atunci cand vorbim despre dietele drastice, este necesar sa ne gandim si la repercursiuni, la efectele lor pe termen scurt, dar si pe termen lung. Desi cei mai multi cred ca stiu la ce isi supun corpul, in realitate lucrurile nu stau chiar asa. on.fb.me/TbUiUz
"Atunci cand cineva decide sa tina o dieta, nu trebuie sa fie dupa ureche, ci este necesar sa tina cont de varsta sa, modul de viata si ce tip de constitutie are", spune specialistul gastro-enterolog, doctor Claudia Mahu. Pentru inceput, ar trebui efectuat un set complet de analize, dupa care sa apelam la un medic specialist, care poate recomanda o dieta personalizata.

7 scuze pentru a nu tine o dieta

De cate ori n-ati inceput o dieta si dupa cateva zile v-ati dat seama ca "nu functioneaza" si ati renuntat? De cate ori ati zis, dieta asta nu merge pentru mine, sau neee eu nu-s in stare sa tin o dieta (asta o folosesc cel mai des)? Ei bine s-a gasit o mana de oameni de la Mirror.co.uk sa faca topul celor mai frecvente scuze utilizate cand vine vorba de cure de slabire.

Scuza nr. 1 – Dietele nu functioneaza in cazul meu

Ai incercat atat de multe diete, dar niciodata nu ai slabit sau nu ai reusit sa-ti mentii silueta dobandita. In momentul in care consumi mai putine calorii, vei slabi. Problema o reprezinta dietele rapide. Le adopti pentru cateva saptamani, dupa care te intorci la vechile obiceiuri. Rezultatul este ca patru din zece femei care au tinut diete au mai multe kilograme dupa o cura de slabire fata de momentul in care au inceput-o. Pentru a slabi trebuie sa-ti schimbi atat programul zilnic, cat si regimul alimentar.

Scuza nr. 2 – Nu pot sa mananc regulat reteteonline.net

Mesele neregulate si intreruperea dietelor duc in mod sigur la fluctuatii de greutate. Incearca sa-ti stabilesti un program pentru mese. Chiar daca lucrezi mult, adu-ti mancare de acasa si renunta la produsele de tip fast food.

Scuza nr. 3 – Probleme de sanatate (hormonale)

Femeile care au ovare polichistice au de obicei probleme cu greutatea, la fel si oamenii cu disfunctii tiroidiene, dar in cazuri rare. Si sindromul premenstrual poate influenta greutatea femeilor, prin cresterea nivelului de progesteron, care sporeste pofta de mancare. Unele persoane mananca excesiv pentru a nu mai fi nefericite. Nu mai manca nimic intre mese si in cantitati mai mari decat de obicei in saptamana dinaintea menstruatiei.

Scuza nr. 4- Metabolism lent

Unii mananca toata ziua si nu se ingrasa, in timp ce altii aduna kilograme si se simt obositi. Adevarul este ca cele mai multe persoane supraponderale nu au probleme cu metabolismul. Daca esti foarte activ, vei arde mai multe calorii. Daca nu, iti vei incetini metabolismul si corpul tau va stoca toata energia prin acumularea de tesut adipos. Renunta la cantitatile excesive de mancare, la produsele pline de calorii si fii mai activ.

Scuza nr. 5- Mostenirea genetica

Toata familia este grasuta, asa ca nu este vina ta ca ai niste kilograme in plus. Gena asociata obezitatii nu este una dominanta. Deci probabilitatea de a fi gras din cauze genetice este mult mai mica decat cea de a fi supraponderal din cauza alimentatiei. Daca familia ta este supraponderala, este important sa adopti o alimentatie sanatoasa si sa faci exercitii fizice inca de tanar.

Scuza nr. 6- Retii apa in corp

Nu este vorba de grasime, ci de apa. Maladiile cardiace sau renale pot duce la retinerea de apa in organism. Daca, totusi, in urma analizelor medicale, rezulta ca nu ai nicio boala, fa sport ca sa-ti ajuti corpul sa elimine apa.

Scuza nr. 7- Insomnia

Studiile arata ca oamenii care tin dieta si dorm bine slabesc de doua ori mai repede decat cei care sufera de insomnie. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa-ti accepti greutatea, ci trebuie sa afli cauzele insomniei si sa o tratezi.

marți, 30 octombrie 2012

Cum sa dai jos kilogramele adaugate de Paste?

A trecut si Sfanta Sarbatoare Pascala cand tot crestinul roman cu mic cu mare a stat la masa si s-a infruptat din grelele bucate de sarbatoare (a se vedea:  fripturi, sarmale, salata boeuf, bors si ciorbe de diferite tipuri, drob, etc, etc).

Toate bune si frumoase, ca de vorba aia, macar la Pasti si la Craciun sa mai manance romanul ca in rest nu se stie cand mai prinde … dar ce te faci cu ce se depune? Si ma refer in special la noi doamnele, ca  la ei domnii nu prea conteaza. Ce te faci cand va trebui sa te pregatesti de iesit intr-o seara de calda de vara (care e aproape, aproape ajunsa la noi) si vei observa ca rochia in care aratai atat de bine anul trecu, acum parca a prins colacei sau parca se intinde prea tare pe solduri?

Acuma nu e cazul sa disperati. Diete exista slava Domnului, tot ce trebuie sa faceti e sa le aplicati cu cap si sa faceti vreo cateva exercitii in plus fata de ritmul normal (presupunand ca aveti un ritm de exercitii). diete-de-frumusete.eu

In primul rand, consider eu, e bine sa incepeti cu o cura de dezintoxicare pentru a elimina toate toxinele acumulate odata cu delicioasele mese Pascale. Nu ma refer la diete drastice gen 1 pahar de apa cu lamaie pe zi, ci la ceaiuri care ajuta digestia si  eliminarea toxinelor din corp.

Aveti aici un link cu o serie de cure de detoxifiere. Tot ce trebuie sa faceti este sa o alegeti pe cea care vi se potriveste.

In rest va recomand cumpatare, portii mici si dese, dulciuri mai putine si mult, mult, mult exercitiu fizic!

Cum sa slabesti usor – dieta disociata

Stiu ca vin sarbatorile si sigur n-am sa pot sa ma infrupt din minunatele bunatati puse pe masa de Craciun si de Anul Nou dar m-am hotarat! Vreau sa tin o dieta! Bineinteles vreau o dieta care sa functioneze cat de repede, care sa nu ma tortureze prea mult si care sa nu aiba efecte negative asupra organismului meu. Stiu ca daca mananci sanatos slabesti dar parca prea incet si eu sunt nerabdatoare sa scap de colacei si de sunculitele care ma enerveaza la culme.

Asa ca m-am pus pe cautat: ce dieta da rezultate si nu te face sa te gandesti la mancare tot timpul? Si atunci m-a lovit inspiratia: o cunostinta  a tinut intr-o perioada dieta disociata si stiu ca a avut efect, chiar a slabit in perioada in care a tinut dieta. Problema este ca in timp a pus inapoi dar la ea e mai mult de vina alimentatia si lipsa de activitate fizica. M-am apucat si-am mai citit si am observat ca e chiar buna.

In multiplele mele peregrinari printre diete am citit multe impresii si pentru dieta disociata am gasit pareri impartite. Dar majoritatea sunt pozitive. Deci m-am hotarat am sa incep dieta disociata, dar care? Am gasit doua variante pe care le descriu pe scurt mai jos. slabire

Dieta disociata pe zile

Dupa cum spune si titlul, e o dieta disociata impartita pe zile. In fiecare zi trebuie consumat doar un anume aliment sau grupa de alimente.

Ziua de fructe – toata ziua de fructe mai putin banane si fructe confiate. Sunt foarte recomandate si fructele de padure proaspete pentru ca au foarte multi antioxidanti.

Ziua de orez – toata ziua numai orez, normal, si nu de cel alb ci de cel brun sau salbatic. Orezul poate fi fiert si amestecat cu cateva verdeturi dar fara ulei. Puteti adauga salate de telina, rosii, ardei si alte legume asemanatoare.

Ziua de lapte – o zi numai cu lapte si iaurturi slabe.

Ziua de sucuri – sucuri de fructe sau de legume. Sucurile trebuie sa fie proaspat stoarse si sub nicio forma din cele luate din comert la cutie, chiar daca scrie natural 100% pe cutie.

Ziua de legume – Multe, multe legume. Salate mari, legume gatite la aburi, la cuptor fara ulei, la gratar, etc

Ziua de peste – Peste fiert sau facut la gratar, dar doar peste.

Ziua de recompensa – puteti sa consumati cate un pic dintre cele mai de sus.

So, daca e sa tin dieta asta si nu trisez voi pierde 5 kg intr-o saptamana.

Stiu ca v-am promis doua tipuri de diete disociate, dar a doua ramane sa v-o prezint intr-un post viitor. Pana atunci daca ati incercat dieta asta astept impresii si sfaturi.

luni, 29 octombrie 2012

Un esec cu o invatatura importanta

In urma cu vreo 3 luni cred, am trait un esec rasunator in ceea ce priveste dieta. Am incercat (dupa cum se vede si din articolele trecute) sa tin dieta disociata de 90 de zile. Ei nu mi-a reusit! Pur si simplu creierul meu reactioneaza urat de tot la ideea de dieta.

Taman cand ma gandeam ca am sa-mi petrec restul zilelor invelita intr-un strat superb de grasime, am dat peste un articol (si imi pare tare rau ca n-am salvat link-ul ca acuma nu-l mai gasesc) care spunea ca daca vrei sa slabesti trebuie sa urmezi o dieta pe care corpul sa nu o simta. Ce inseamna asta? Well e vechea poveste cu schimbatul stilului de viata. Stiu ca suna a cliseu si mie personal mi-a luat muuuuult tare sa realizez chestia asta dar chiar merge treaba!

Pentru prima data de cand incerc sa slabesc ma urc sambata dimineata pe cantar si de vreo 3  saptamani incoace arata intotdeauna mai putin! Nu cu mult, am inceput cu 500 de grame iar saptamana trecuta slabisem aproape 1 Kg.

Si nici macar nu tin dieta! Dar am inceput sa fac miscare, nu la sala ca seara ajung fiarta acasa si chiar nu mai pot, dar dimineata in drum spre serviciu merg in pas rapid. 1 ora de mers in fiecare dimineata si deja ma simt mult mai bine. Am energie toata ziua si simt ca fac ceva pentru mine. Plus mananc intotdeauna micul dejun si nu sar peste masa de pranz sau cea de seara.

Inca o chestie, am renuntat la pacatul principal: dulciurile si produsele de patiserie! Am o hartie mare pe frigider pe care scrie "Nu manca dulciuri!" si de atunci am renuntat. La mine a mers chestia asta foarte bine, e ca un imbold pe care daca-l vad tot timpul se inregistreaza in creier si raspund pozitiv la el.

Gata de-acum ca bat campiii cu stilul de viata cel nou dar de fapt nu e nimic nou daca stau sa ma gandesc. Doar am pus ordine in alimentatie si fac un picut de sport. A si am redus portiile de mancare plus ca am invatat sa mananc adica sa mestec calumea  si sa nu bag mancarea intreaga in stomac.

In viitoare posturi am sa va mai povestesc despre ce informatii am mai dobandit in cautarea dietei perfecte. Pana atunci, renuntati cateva zile la autobuz / masina si descoperiti placerea de a merge! Acuma vara e superb dimineata

Dieta medicala Scarsdale

Dieta medicala de 14 zile – Scarsdale, creata de un cardiolog american la sfarsitul anilor 70, continua sa atraga numerosi adepti, datorita efectelor sale rapide. Este vorba de o dieta hipocalorica – aportul energetic fiind de aproximativ 1000 kcal.

Dieta Scarsdale este de tip "low carb" – bazata pe limitarea aporturilor de glucide. Meniul zilnic contine 3 tipuri de alimente: legume, fructe si carne (fara grasimi).

La sfarsitul fiecarei diete de 2 saptamani, urmeaza un plan de mentinere a greutatii, care propune o gama mai larga de alimente permise, dar continua sa interzica alimentele bogate in amidon (paste, orez, cartofi, porumb, legume uscate), toate dulciurile cu zahar, toate grasimile, ciocolata, mezelurile si majoritatea lactatelor. Alimentele permise in dieta de mentinere: trei oua pe saptamana, doua felii de paine pe zi, gem fara zahar, nuci, alcool (un pahar de vin pe zi).

Dieta Scarsdale exista in mai multe variante: exotica – unde alimentele amintesc de traditiile alimentare din diferite tari, economica -pentru persoanele care doresc sa limiteze cheltuielile cu hrana, si chiar o dieta Scarsdale vegetariana.

Alimente permise

»  legume: telina, morcovi, castraveti, rosii, salata verde, ciuperci, varza, ardei gras, spanac, brocoli, conopida
»  condimentele, verdeata, otetul, mustarul, zeama de lamaie

Alimente interzise

»  alimentele bogate in amidon:  paste, orez, cartofi, porumb, legume uscate
»  grasimile: ulei, unt, smantana
»  majoritatea produselor lactate
»  sucul de fructe
»  alcoolul
»  dulciurile care contin zahar – ciocolata
»  mezelurile